tel.: 22 837 82 51
e-mail: p389@edu.um.warszawa.pl

Grupy przedszkolne

GRUPA II

ORGANIZACJA PRACY

Grupa funkcjonuje w godzinach
(poniedziałek, wtorek, środa) 8.00-15.30 (czwartek, piątek) 8.00-15.00
do 7.30 dzieci przebywają w gr. III
od 7.30 do 8.00 dzieci przebywają w gr. I
• od 15.00/15.30 dzieci przebywają w gr. I

PLAN ZAJĘĆ DODATKOWYCH

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA II:
Prowadząca: Dorota Lewandowska
Poniedziałek i czwartek: 11.30-12.00
RYTMIKA GRUPA II:
Prowadząca: Grażyna Czerniawska
Piątek 10.00-10.30

NAUCZYCIELE I OPIEKA

NAUCZYCIELE:
mgr Paulina Bartosik p.bartosik@zsp7.warszawa.pl
mgr Monika Dynek m.dynek@zsp7.warszawa.pl
POMOC NAUCZYCIELA:
Grażyna Bakura
WOŹNA:
Magdalena Paryszewska

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7.00-8.20 Schodzenie się dzieci
8.30-9.00 Śniadanie
9.05-10.25 Zajęcia i zabawy edukacyjne
10.30-10.40 II śniadanie
10.40-11.45 Zabawy swobodne, spacery
12.00–12.30 Obiad
12.30–14.15 Leżakowanie
14.30–15.00 Podwieczorek
15.00-17.30 Zabawy dowolne

Wydarzenia z życia grupy II

JĘZYK ANGIELSKI
Grupa I, II, III:

https://view.genial.ly/5ea7d34be862e40da5992b79 – Baby Car

Nauczyciel języka angielskiego

Dorota Lewandowska

JĘZYK ANGIELSKI

Grupa I, II, III: Sleeping Bunny II

https://view.genial.ly/5e86d894d5aa510e32ac51be

Dla dzieci ze wszystkich grup – gra rozwijająca spostrzegawczość:

https://view.genial.ly/5e811776aafed90da9b955b4 – Łąka

Nauczyciel

Dorota Lewandowska

12.04.2021 PONIEDZIAŁEK

TYTUŁ: „Praca rolnika”

CEL:

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i rozmowy na temat wysłuchanego utworu;

– poznanie pracy rolnika;

– trening sprawności manualnej.

MATERIAŁY:  wiersz „Pieczywo” Bogusława Szut, plastelina/masa solna

OPIS: Wysłuchaj uważnie wiersza pt. „Pieczywo” i postaraj się odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści. Następnie wykorzystując plastelinę/masę solną ulep chlebek, kajzerki, rogaliki oraz inne rodzaje pieczywa.

PYTANIA DO TEKSTU:

  • Co rolnik najpierw musi zrobić z ziarnem?
  • Co się dzieje kiedy zboże jest dojrzałe?
  • Gdzie rolnik wywozi zboże?
  • Kto pracuje w młynie?
  • Kto z mąki robi ciasto, a potem piecze chleb i rogale?
  • Jakie jest twoje ulubione pieczywo?

 

„Pieczywo”

Bogusław Szut

 

Skąd na stole smaczny chlebek?

Rolnik sieje ziarno w glebę.

(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna.)

Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik

kosi je z zapałem, potem młóci,

w swych maszynach

i wywozi plon do młyna.

Młynarz w młynie ziarno miele,

białej mąki robi wiele.

Mąka trafia do piekarza,

który ciasto z niej wytwarza.

Z ciasta robi chleb, rogale…

W piecu piecze je wytrwale.

Jest pieczywo! Ślinka leci,

więc smacznego, dzieci!

Nauczyciel gr. II

Paulina Bartosik

13.04.2021 WTOREK

TYTUŁ: „Dzień w gospodarstwie”

MATERIAŁY: klocki, kartki papier, nożyczki, kredki, flamastry (ew. kolorowanki przedstawiające zwierzęta mieszkające na wsi).

CEL:

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;

– rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecięcej;

– trening umiejętności manualnych.

OPIS: Z klocków zbuduj wiejską zagrodę – stajnie, oborę, kurnik, budę itp. Następnie na kartce papieru możesz narysować zwierzęta, które tam zamieszkają. Pokoloruj je, wytnij (lub poproś rodzica o pomoc w tej czynności) i umieść w zagrodzie. Możesz też poprosić rodzica o wydrukowanie kolorowanek przedstawiających zwierzęta mieszkając na wsi – także je pokoloruj, wytnij i zabawa gotowa.

 

Nauczyciel gr. II

Paulina Bartosik

14.04.2021 ŚRODA

TYTUŁ: „Wyścig jajek”

MATERIAŁY:  piłki pingpongowe, taśma.

CEL:

– ćwiczenie umiejętności kontrolowania oddechu;

– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka.

OPIS: Dziecko ustawia się przed linią oznaczoną taśmą. Otrzymuje piłeczkę pingpongową. Dziecko, porusza się w pozycji na czworakach, dmuchając na piłeczkę tak, aby doturlała się do mety (która również może być oznaczona taśmą).

P.S Aby zwiększyć poziom trudności można na trasie ustawić różne przedmioty, które dziecko musi ominąć.

 

Nauczyciel gr. II

Paulina Bartosik

Skip to content