tel.: 22 837 82 51
e-mail: p389@edu.um.warszawa.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Grupa I, II, III:
https://view.genial.ly/5ea7d34be862e40da5992b79 – Baby Car
Nauczyciel języka angielskiego
Dorota Lewandowska
JĘZYK ANGIELSKI
Grupa I, II, III: Sleeping Bunny II
https://view.genial.ly/5e86d894d5aa510e32ac51be
Dla dzieci ze wszystkich grup – gra rozwijająca spostrzegawczość:
https://view.genial.ly/5e811776aafed90da9b955b4 – Łąka
Nauczyciel
Dorota Lewandowska
Piosenka o zajączku i pisankach
Cele:
– umuzykalnianie dzieci;
– rozwijanie umiejętności słuchania muzyki.
Nauka słów piosenki.
Tekst piosenki
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (4x)
Wskoczył zając do kurnika,
Zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (2x)
Już pisanki znaleźliśmy,
Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
Bo pisanki po to są.
Nauczyciel gr. III
Emilia Kuryś
31.03.2021r.
WIELKANOCNY KOSZYCZEK
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: koszyczek wiklinowy, przedmioty które wkładane są do wielkanocnego koszyczka(baranek, pisanki, palemka, chleb, sól itp.), dowolna muzyka.
WIERSZ:
„WIELKANOCNY KOSZYCZEK” Z.Domitroca
W małym koszyczku dużo jedzenia,
Które niesiemy do poświęcenia:
chleb i wędlina, kilka pisanek oraz cukrowy mały baranek.
Drożdżowa babka, sól i ser biały i już jest pełny koszyczek mały.
CELE AKTYWNOŚCI:
-kształtowanie koncentracji uwagi ;
-rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
-rozwijanie pamięci wzrokowej;
-doskonalenie pamięci słuchowej;
-rozwijanie sprawności fizycznej.
Wykonania zadania:
Rodzic czyta dziecku wiersz, wspólnie wymieniają rzeczy, które zostały w nim wymienione. Następnie dziecko wkłada przygotowane przedmioty do koszyczka, podając ich nazwę. Następnie przy dowolnej muzyce dziecko bawi się w zabawę ruchowo-naśladowczą „Kurczaki w skorupkach”- dziecko przykuca, następnie powoli wstaje udając kurczaka wykluwającego się z jajka.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk
Emilia Kuryś
01.04.2021r.
PISANKI- JAJKA MALOWANE
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: jajko , plastikowe miseczki, kolorowe papierowe pisanki, kolorowe papierowe kółka.
CELE AKTYWNOŚCI:
-rozwijanie zainteresowań otaczającym światem ;
-rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
-rozwijanie pamięci wzrokowej;
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania nazywania kolorów;
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
Wykonania zadania:
Dziecko wspólnie z rodzicem opisuje wygląd zewnętrzny jajka: jaki ma kształt, kolor, fakturę, zapoznaje się ze słowem skorupka, opisuje, czy jest ono twarde, czy miękkie. Następnie rodzic rozbija jajko i dzieli je na białko oraz żółtko. Dziecko opisuje kolor i konsystencję białka oraz żółtka. Rodzic opowiada dziecku w jaki sposób można wykorzystać jajko do spożycia.
Następnie dziecko otrzymuje kolorowe jajka papierowe oraz kolorowe kółka. Jego zadaniem jest dopasować odpowiednio pod względem kolorystycznym jajko do odpowiedniego kółka.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk
07.04.2021r.
DZIEŃ W GOSPODARSTWIE
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: obrazki przedstawiające wiejskie podwórko oraz zwierzęta tam mieszkające, papierowe zwierzątka do kolorowania, karton biały , klej, kredki.
WIERSZ
„AWANTURA” M.Strzałkowska
Oj! Wybuchła na podwórku awantura,
Bo zginęły pewnej kurze cztery ……!
Kura gdacze, kaczka …….,
Krowa ryczy, świnia …….,
Owca beczy, koza ……….,
A na płocie przy chlewiku, kogut pieje- …….!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
Ze stodoły wyszło pisklę w …….,
Odnalazła kura pióra i umilkła …..,
A pisklęciu się dostała niezła bura!
(pióra, kwacze, kwiczy, meczy, kukuryku, pióropusz, awantura).
CELE AKTYWNOŚCI:
-rozwijanie zainteresowań otaczającym światem ;
-rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
-rozwijanie pamięci wzrokowej;
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego.
Wykonania zadania:
Rodzic czyta dziecku wiersz, w miejscach kropek dziecko stara się samodzielnie dopasować brakujące wyrazy. Następnie dziecko ogląda obrazek przedstawiający gospodarstwo wiejskie, wymienia jakie zwierzęta widzi i co oprócz zwierząt znajduje się na obrazku. Na zakończenie dziecko koloruje przygotowane obrazki zwierząt i wspólnie z rodzicem wykonuje zagrodę wiejską.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk
08.04.2021r.
JAJKA
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: obrazki przedstawiające etapy wykluwania się kurczaków z jajka, wiersz „Kurczątko”, piłeczki pingpongowe, taśma papierowa szeroka .
WIERSZ
„KURCZĄTKO” E.M.Minczakiewicz
Kurczątko z jajeczka się urodziło (rysujemy owal jako jajko),
Główkę wychyliło (rysujemy obok koło jako głowę kurczaka),
Na dwie nóżki skoczyło(na dole rysujemy dwie kreski jako nogi).
CELE AKTYWNOŚCI:
-rozwijanie zainteresowań otaczającym światem ;
-rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego.
Wykonania zadania:
Rodzic wyjaśnia dziecku skąd biorą się kurczaki na podstawie przygotowanych wcześniej ilustracji .Następnie dziecko samodzielnie próbuje opisać ilustrację przedstawiającą etapy wylęgania się kurczaka w odpowiedniej kolejności.
Rodzic czyta dziecku wiersz, podczas którego dziecko stara się narysować kurczaka przy pomocy instrukcji rodzica.
Zabawa „Wyścig jajek”- rodzic za pomocą taśmy papierowej wyznacza START oraz METĘ, wspólnie z dzieckiem dmuchają w położone na podłodze(stole) piłeczki pingpongowe w stronę mety. Piłeczka, która pierwsza dotrze wygrywa wyścig.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk
09.04.2021r.
SKĄD SIĘ BIERZE SER?
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: obrazki krowy, obrazki różnego rodzaju nabiału, produkty mleczne, pocięty obrazek krowy do pokolorowania(na 3 części) , klej
WIERSZ
„TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE” H.Szayerowa (fragment).
Nabiał- produkt smaczny, zdrowy.
Dostajemy go od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie.
Jak się krowa o tym dowie,
To jej się przewróci w głowie i gotowa narozrabiać.
I przestania nabiał dawać, czyli:
masło, mleko, sery i śmietanę na desery.
CELE AKTYWNOŚCI:
-rozwijanie zainteresowań otaczającym światem ;
-rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
-doskonalenie prawidłowego spostrzegania wzrokowego;
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego.
Wykonania zadania:
Rodzic po przeczytaniu wiersza wyjaśnia dziecku znaczenie słowa NABIAŁ na podstawie przygotowanych obrazków. Dziecko odpowiada z czego te produkty powstały i skąd bierze się mleko. Następnie rodzic z dzieckiem dzieli na sylaby nazwy oglądanych produktów: ser, jogurt, śmietana, masło, mleko.
Rodzic informuje dziecko o znaczeniu jedzenia jakie ma nabiał dla naszego organizmu, aby zachować zdrowie.
Zabawa smakowa- dziecko ma zakryte oczy chustką, rodzic podaje mu do posmakowania ser biały, żółty, mleko, masło- dziecko ma za zadanie odgadnąć jaki produkt spożyło.
„Krówka”- dziecko składa pocięty obrazek krowy w całość, przykleja do kartki, na koniec może pokolorować.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk
12.04.2021r.
CZYSTO WOKÓŁ NAS
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: obrazki przedstawiające zanieczyszczony las, rzekę oraz pożar w lesie, kolorowe nakrętki różnej wielkości.
WIERSZ
„OBIETNICA” I. Salach
Gdy do lasu pójdą dzieci, żadne w lesie nie naśmieci,
Bo papierki i butelki dają pożar czasem wielki.
Każdy malec obiecuje, że przyrodę uszanuje.
Nie wystarczy w lesie zwierza, co do wody właśnie zmierza.
Nie zabrudzi rzeki także. Dba o czystość, dba, a jakże.
A więc dziecię moje młode- przed zagładą chroń przyrodę.
CELE AKTYWNOŚCI:
-rozwijanie zainteresowań otaczającym światem ;
-rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów według określonej cechy;
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
-kształtowanie świadomości proekologicznej;
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego.
Wykonania zadania:
Rodzic czyta dziecku wiersz, następnie wyjaśnia dziecku na podstawie obrazków przedstawiających pożar w lesie, zanieczyszczoną rzekę, dlaczego i w jaki sposób należy szanować przyrodę.
Następnie wspólnie z dzieckiem ustala jak należy zachowywać się w lesie, np. nie należy śmiecić, gdyż zostawione śmieci, np. butelki mogą spowodować pożar, a tym samym doprowadzić do zniszczenia lasu.
Zabawa dydaktyczna „Sprzątamy las”- dziecko ma za zadanie posegregować plastikowe nakrętki według koloru, wielkości.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk
Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej „ Co to jest przyroda?”
CELE:
– rozwijanie mowy;
– wdrażanie dzieci do uważnego słuchania tekstów literackich.
Co to jest przyroda?
To drzewa i kwiaty, liście i woda.
Motyl nad łąką, biała stokrotka.
Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany, grające świerszcze …
Powiedzcie proszę, co jeszcze, co jeszcze?
Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie sadzonki młode!
Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu będzie wesoło!
Będzie zielono!
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza. -Co to jest przyroda? − Jak należy o nią dbać?
− Co to znaczy: szanować przyrodę?
Zrozumienie zależności występujących w świecie przyrody. − Kto jest ważniejszy w przyrodzie – rośliny czy zwierzęta?
− Czy mogłyby żyć na świecie zwierzęta, gdyby nie było roślin?
− Co jest potrzebne do tego, aby mogły rosnąć rośliny?
Zabawa pantomimiczna z elementem dramy – Roślina chce pić. Dziecko próbuje się wczuć w rolę rośliny, której brakuje wody. Swoją mimiką, ruchem głowy, ciała pokazuje, jak czuje się roślina, która usycha i potrzebuje wody.
Rozmowa z dzieckiem po zabawie.
Zabawa ruchowa – Ziemia, woda, powietrze. Na hasło: Ziemia –dziecko dotyka dłońmi podłogi, przykucając jednocześnie. Na hasło: Woda – chwyta dłońmi za kolana. Na hasło: Powietrze – wskazuje przestrzeń nad głową. Rodzic podaje hasła w różnej kolejności.
Nauczyciel gr. III
Emilia Kuryś
ZAGADKI
CELE:
– rozwijanie wśród dzieci podczas zajęć świadomości ekologicznej i wrażliwości związanej
z poczuciem odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego;
– rozwijanie motoryki małej;
– rozwijanie kreatywności.
Po zagadkach rozmowa z dzieckiem i ustalenie, że drzewa, kwiaty, powietrze, woda, to wszystko jest przyroda, środowisko w, którym żyjemy i które należy chronić.
Następnie zachęcam do wykonania pracy pt. „Przyroda wokół nas”. Za pomocą materiałów, które są w domu (stare gazety, kartony, ścinki materiałów, farby, bibuły, plastelina, kolorowy papier) dzieci przedstawiają świat przyrody, jaki chciałyby mieć wokół siebie. Może to być las, swój dom w otoczeniu zwierząt i roślin, może dżungla, wszystko w zależności od pomysłu dzieci.
Nauczyciel gr. III
Emilia Kuryś
14.04.2021r.
EKOPRZYJACIELE
Materiały potrzebne do zrealizowania zabawy: obrazki zwierząt, lasu, rzeki, ptaków, surowce wtórne np. rolki po papierze toaletowym, kolorowe gazety, pudełka, butelki plastikowe, nakrętki plastikowe, włóczka, klej, groch lub fasolka.
WIERSZ
„CO TO JEST EKOLOGIA” D. Klimkiewicz, W. Drabik
Ekologia- mądre słowo, a co znaczy?- powiedz, sowo!
Sowa chwilkę pomyślała i odpowiedź taką dała:
To nauka o zwierzakach, lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach, o wzajemnych powiązaniach między nimi,
Bo to wszystko to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować- powiedziała mądra sowa.
CELE AKTYWNOŚCI:
-rozwijanie zainteresowań otaczającym światem ;
-rozwijanie umiejętności powtarzania rytmu;
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
-rozwijanie sprawności manualnej;
-kształtowanie świadomości proekologicznej;
-rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego.
Wykonania zadania:
Rodzic czyta dziecku wiersz, następnie na podstawie przygotowanych obrazków pyta: Czym jest ekologia? Czy możemy niszczyć środowisko? Jak należy chronić naszą planetę?
Następnie wspólnie z dzieckiem wykonują prace plastyczno-ekologiczną EKOLUDEK z surowców wtórnych.
Zabawa muzyczna „Echo na instrumentach”- do plastikowej butelki dziecko wsypuje groch lub fasolkę. Rodzic wygrywa butelką rytm, dziecko ma za zadanie powtórzyć taki sam rytm. Następnie dziecko pierwsze wygrywa rytm- rodzic powtarza.
Nauczyciel gr III
Małgorzata Staszczyk