tel.: 22 837 82 51
e-mail: p389@edu.um.warszawa.pl

Grupy przedszkolne

GRUPA IV

ORGANIZACJA PRACY

Grupa funkcjonuje w godzinach
(poniedziałek, piątek) 7.30-15.00 (wtorek, środa, czwartek) 8.00-15.30
do 7.30/8.00 dzieci przebywają w gr. III
od 15.00/15.30 dzieci przebywają w gr. V

PLAN ZAJĘĆ DODATKOWYCH

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA IV:
Prowadząca: Dorota Lewandowska
Poniedziałek i czwartek: 10.30-11.00
RYTMIKA GRUPA IV:
Prowadząca: Grażyna Czerniawska
Piątek 11.00-11.30

NAUCZYCIELE I OPIEKA

NAUCZYCIELE:
mgr Katarzyna Melaniuk  k.melaniuk@zsp7.warszawa.pl
WOŹNA:
Gabriela Knuth – Sznajder

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7.00-8.20 Schodzenie się dzieci
8.30-9.00 Śniadanie
9.05-10.25 Zajęcia i zabawy edukacyjne
10.30-10.40 II śniadanie
10.40-11.45 Zabawy swobodne, spacery
12.00–12.30 Obiad
12.30–14.15 Zajęcia i zabawy swobodne
14.30–15.00 Podwieczorek
15.00-17.30 Zabawy dowolne

Wydarzenia z życia grupy IV

JĘZYK ANGIELSKI

Grupa IV, V:
https://view.genial.ly/5ea3fa098cfd990d7d79ac9c – The wheels on the bus

Nauczyciel języka angielskiego

Dorota Lewandowska

JĘZYK ANGIELSKI

Grupa IV, V: The Bunnies counting II
https://view.genial.ly/5e8c353f08da3f0e029b4a4f

Dla dzieci ze wszystkich grup – gra rozwijająca spostrzegawczość:

https://view.genial.ly/5e811776aafed90da9b955b4 – Łąka

Nauczyciel

Dorota Lewandowska

1. „Znajdź parę” – zabawa polegająca na odnalezieniu przez dziecko w domu
identycznych przedmiotów np. dwóch butów, dwóch misiów, dwóch lalek itp..

2. „Każdy ma swojego przyjaciela” – zadaniem dziecka jest dokonać prawidłowej
kategoryzacji przedmiotów np. lalki do lalek, misie do misiów, klocki do klocków
spośród rozsypanych na podłodze różnych zabawek.

3. „Magiczne pudełko” – zadaniem dziecka jest wylosowanie przedmiotu z pudełka
i opisanie go dla rodzica, tak by rodzic mógł odgadnąć opisywany przez dziecko
przedmiot.

4. „Bańki mydlane” – zbijanie przez dziecko baniek mydlanych wskazaną przez rodzica
częścią ciała np. głową, stopami, dłonią, brzuchem.

5. „Kalambury” – dziecko odgaduje pokazywane przez rodzica np. zwierzątko.
Następnie następuje zmiana ról.

6. „To ja” – zadaniem dziecka jest narysowanie portretu swojego rodzica.

7. „Niespodzianka” – rodzic zawija np. w stare gazety zabawkę lub inny przedmiot.
Zadaniem dziecka jest odpakowanie niespodzianki.

8. „Zabawa z balonem” – wspólny taniec rodzica z dzieckiem z balonem np. pomiędzy
brzuszkami, plecami, nogami, głowami tak aby balon nie wypadł na podłogę.

Nauczyciel gr. IV
Katarzyna Melaniuk

Propozycja aktywności (wtorek – 30.03.2021r.)

1. „Mój własny stworek” – dziecko do pustego balonu z użyciem lejka
wsypuje kaszę gryczaną, mąkę lub ryż i z pomocą rodzica szczelnie go
zawiązuje. Następnie dziecko ozdabia powstałego gniotka według
własnego pomysłu np. flamastrami, farbami, bibułą.
2. „Zrób tak jak ja” – zadaniem dziecka jest naśladowanie gestów,
ruchów oraz min pokazanych przez rodzica. Później następuje zamiana
ról.
3. „Tworzymy muzykę” – rodzic wspólnie z dzieckiem za pomocą np.
drewnianych sztućców uderza w garnki, miski, kubki lub pokrywki od
garnków tworząc z dzieckiem niepowtarzalną muzykę.
4. „Wielkanocny kolaż” – zadaniem dziecka jest wycięcie ilustracji
związanych z Wielkanocą z gazet lub sklepowych gazetek reklamowych i
naklejenie ich na kartkę tworząc przy tym wielkanocny kolaż. Następnie
rodzic oprawia powstałe dzieło w ramkę, by mogło stać się ono ozdobą
kuchni lub salonu.
5. „Figury” – podczas muzyki dziecko tańczy lub podskakuje a na przerwę w muzyce
wykonuje wymyśloną przez siebie figurę np. staje na jednej nodze.

Nauczyciel gr. IV
 Katarzyna Melaniuk

Propozycje aktywności (środa – 31.03.2021r.)

1. „Magiczne kształty” – dziecko obrysowuje na kartce ołówkiem lub kolorowym flamastrem różne przedmioty np. klocki, guziki, pokrywkę od garnka. Następnie dziecko koloruje powstałe kształty według własnego upodobania.
2. „Wielkanocne przedstawienie” – zadaniem dziecka jest wykonanie (dowolną techniką) kukiełek przedstawiających np. kurczaczka, jajko, zajączka. By następnie wspólnie z rodzicami stworzyć własną świąteczną bajkę z użyciem wcześniej wykonanych postaci.
3. „Tajemnice wielkanocne” – dziecko układa zagadki dotyczące np. zwierząt, zabawek, przedmiotów codziennego użytku związanych ze świętami wielkanocnymi.
4. „Co dziś zrobimy?” – wspólna zabawa w gotowanie np. zrobienie sałatki owocowej, babeczek, zdrowych przekąsek.
5. „Ukryte skarby” – dziecko wyjmuje przedmioty z pojemnika  wypełnionego np. kaszą gryczaną, grochem lub budyniem, a później dzieli na sylaby nazwy odnalezionych przedmiotów.

Propozycja aktywności (czwartek – 01.04.2021r.)

1.„Niezwykła podróż” – dziecko wspólnie z rodzicem tworzy domową ścieżkę sensoryczną z dostępnych w domu materiałów np. ryżu, folii bąbelkowej, starych gazet. Następnie dziecko w jak najszybszym czasie stara się przebyć wyznaczoną ścieżkę.
2.„Tajemnicze wzory” – zadaniem dziecka jest odwzorowywanie wzorów utworzonych przez rodzica lub wykonywanie własnych wzorów na talerzyku z mąką, piaskiem lub ryżem.
3.„Zgadnij co to?” – zadaniem dziecka jest rozpoznać za pomocą zmysłu smaku lub węchu owoc, warzywo, przyprawę przygotowaną przez rodzica.
4.„Moja grzechotka” – dziecko z pomocą osoby dorosłej wsypuje do pustej butelki drobny makaron, ryż, groch i szczelnie ją zamyka. Powstały instrument muzyczny dziecko ozdabia według własnego pomysłu. Następnie grzechotkę można wykorzystać do rodzinnego, muzycznego koncertu.
5.„Jestem coraz szybszy” – dziecko razem z rodzicem wykonuje ustaloną wcześniej czynność np. zbiera guziki do pojemnika za pomocą pęsety w określonym przez rodzica czasie np. w ciągu 1 minuty.

Katarzyna Melaniuk

Propozycje aktywności (piątek – 02.04.2021r.)

1.„Stare gazety” – zadaniem dziecka jest zgniatanie, rozrywanie oraz składanie gazet na kilka części. Z powstałych kawałków gazet dziecko tworzy kulki i wrzuca do wyznaczonego przez rodzica pojemnika, zarówno prawą jak i lewą ręką.

2.„Czarodziejska masa” – dziecko z pomocą rodzica miesza mąkę z solą i wodą (w proporcji: 1 szklanka mąki na 1 szklankę soli oraz około 0,5 szklanki wody) tak, aby powstała zbita masa solna. Dziecko wspólnie z rodzicem tworzy z powstałej masy różnorodne kształty, a po wyschnięciu maluje farbami na wybrane kolory.

3.„Wiosenny naszyjnik dla Pani Wiosny” – dziecko koloruje/farbuje makaron typu np. penne na wiosenne kolory i nawleka przez tasiemkę tworząc wspaniały naszyjnik dla Pani Wiosny.

4.„Mój dom” – dziecko z pomocą rodzica wykonuje dużą makietę swojego domu lub pokoju z użyciem zdjęć z gazet lub indywidualnie wykonanych ilustracji przez dziecko.

5.„To moja rodzina” – stworzenie Wielkanocnej rodzinnej sesji zdjęciowej w przygotowanej przez dziecko scenerii np. w kuchni z wybranymi przez nie rekwizytami.

Katarzyna Melaniuk

Propozycja aktywności (poniedziałek – 12.04.2021r.)

Temat: Poznajemy ufoludki

1.Rymowanka Ufoludki – dziecko z pomocą rodzica uczy się krótkiej rymowanki o ufoludkach:  Ufoludki, ufoludki to zielone, małe ludki. Następnie dziecko zgodnie z sygnałem rodzica mówi rymowankę z różnym natężeniem głosu: gdy rodzic trzyma palec na ustach – cicho, gdy rodzic podniesie rękę – głośno.

2.Improwizacja ruchowa do piosenki – Ufoludki na urlopie https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

Po wysłuchaniu piosenki dziecko odpowiada na poniższe pytania:

•Kto to jest ufoludek?
•Skąd przyleciały ufoludki?
•Po co ufoludki przyleciały na Ziemię?
•Co zrobiły ufoludki na polance w leśnej ciszy?
•O czym pamiętały ufoludki?

3.Ufoludek – dziecko z pomocą rodzica tworzy ufoludka z dostępnych w domu materiałów. Do pracy plastycznej można użyć: kredek, farb, papieru kolorowego, pustych pudełeczek, kubeczków, drucików kreatywnych, patyczków po lodach, guzików.

4.Zabawa Gdzie schowały się ufoludki? – rodzic umieszcza w pokoju 5 dużych papierowych sylwet ufoludków. Zadaniem dziecka jest odnalezienie ich i określenie, gdzie były schowane (prawidłowe stosowanie przyimków).

Nauczyciel gr. IV

Katarzyna Melaniuk

Propozycja aktywności (wtorek – 13.04.2021r.)

Temat: Wyprawa na zieloną planetę.

Materiały: urządzenie z dostępem do Internetu, obrazki przedstawiające Ziemię: zadbaną oraz zaniedbaną przez ludzi, kredki, biała i kolorowa kartka A4, nożyczki, klej.

Cele:
• rozwijanie aktywności twórczej,

• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie sprawności manualnej.Opis:1Zielona planeta – poznajemy naszą planetę. Po obejrzeniu filmu dziecko opowiada rodzicowi ciekawostki związane z Ziemią. https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8

2Nasza Ziemia – rodzic prezentuje dziecku dwa obrazki. Jeden przedstawia zadbaną planetę z roślinami i zwierzętami oraz drugi – planetę z ogromnymi hałdami śmieci. Dziecko omawia obrazki i wypowiada się na temat: Na której planecie chciałbyś mieszkać?3. Rysujemy koła – ćwiczenia graficzne: kreślenie w powietrzu rękami małych i dużych kół, kreślenie w powietrzu kół palcami wskazującymi lewej i prawej dłoni, kreślenie obiema rękami w powietrzu dużych kół.

4. Zabawa ruchowo-naśladowcza Rakieta – dziecko siada na piętach, dłonie trzymając na udach. Na słowa rodzica: uruchamiamy rakietę, dziecko zaczyna uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli , potem coraz szybciej. Następnie dziecko kręci rękoma młynek: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: start, dziecko wyciąga ręce do góry i głośno krzyczy: uuuuuu (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Rymowanka o ufoludku – dziecko uważnie słucha rymowanki czytanej przez rodzica, a następnie odpowiada na zadane przez niego pytania i polecenia.

Jestem sobie ufoludek cały zieleniutki.
Mam trzy ręce, cztery nogi i nos okrąglutki.
Oczy czarne tak jak węgiel, kreskę zamiast warg,
brzuch jak balon i sprężynki trzy na głowie mam.

• Jakiego koloru jest ufoludek?
• Wskaż w domu dwa przedmioty, które są w kolorze zielonym.
• Ile rąk i nóg ma ufoludek?
• Zrób 7 przysiadów.
• Jaki nos ma ufoludek w rymowance?
• Zamknij oczy i spróbuj dotknąć palcem wskazującym dowolnej ręki swojego nosa.
• W jakim kolorze są oczy ufoludka?
• Dotknij przedmiotu w kolorze czarnym.
• Co ufoludek ma zamiast warg?
• Wyślij rodzicom 4 buziaki.
• Jak wygląda brzuch ufoludka?
• Znajdź w domu balon i spróbuj nadmuchać go tak by pękł.
• Co ufoludek ma na głowie?
• Podskocz 3 razy najwyżej jak potrafisz.
• Z pomocą rodzica spróbuj narysować ufoludka z rymowanki.

6. Ułóż ufoludka – dziecko składa w całość pocięty wcześniej narysowany obrazek ufoludka i przykleja go na kolorową kartkę.

Nauczyciel gr. IV
Katarzyna Melaniuk

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, con

Propozycja aktywności (środa – 14.04.2021r.)

Temat: Chcę być kosmonautą.

Materiały: urządzenie z dostępem do Internetu, drewniane sztućce, klucze, grzechotka, metalowe łyżki, klocki, kolorowe sznurki, papier kolorowy, plastelina, kartonowe pudełka, pusta plastikowa butelka, folia aluminiowa.

Cele:
•  rozwijanie sprawności fizycznej,
•  rozwijanie percepcji słuchowej,
•  rozwijanie sprawności manualnej.

Opis:

1. Zabawa Hop – dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło rodzica: Hop! – podskakuje obunóż, a potem maszeruje dalej. Na sygnał rodzica np. klaśnięcie w dłonie – następuje zmiana kierunku marszu.

2. Kosmiczne dźwięki – rodzic pokazuje dziecku zgromadzone przedmioty np. drewniane sztućce, klucze, grzechotkę, metalowe łyżki. Następnie przedstawia dziecku dźwięki jakie wydają poszczególne przedmioty. Dziecko odwrócone tyłem do rodzica ma za zadanie rozpoznać przedmioty, które wydają określone dźwięki.

3. Poznajemy Układ Słoneczny – https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Po wysłuchaniu piosenki dziecko razem z rodzicem próbuje wymienić planety znajdujące się w naszym układzie słonecznym.

4. Słowa – dziecko rytmicznie dzieli na sylaby słowa związane z kosmosem np. rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz-dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta), słońce (słoń-ce), księżyc (księ-życ), ufoludek (u-fo-lu-dek), Ziemia (Zie-mia).

5. Moja rakieta – dziecko próbuje zbudować rakietę kosmiczną z dostępnych materiałów w domu np. z klocków, pustej plastikowej butelki, papieru, kartonowych pudełek, plasteliny, folii aluminiowej, kolorowych sznurków.

 

Nauczyciel gr. IV
Katarzyna Melaniuk

 

Skip to content