tel.: 22 837 82 51
e-mail: p389@edu.um.warszawa.pl

Grupy przedszkolne

GRUPA VI

ORGANIZACJA PRACY

Grupa funkcjonuje w godzinach
(poniedziałek, wtorek) 8.30-15.00 (środa, czwartek, piątek) 8.30-15.30
do 8.30 dzieci przebywają w gr. III
od 15.00/15.30 do 17.00 dzieci przebywają w gr. III
• od 17.00 dzieci przebywają w gr. I

PLAN ZAJĘĆ DODATKOWYCH

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA VI:
Prowadząca: Dorota Lewandowska
Poniedziałek i czwartek: 9.00-9.30
RYTMIKA GRUPA VI:
Prowadząca: Grażyna Czerniawska
Piątek 9.00-9.30

NAUCZYCIELE I OPIEKA

NAUCZYCIELE:
mgr Monika Gawron m.gawron@zsp7.warszawa.pl
mgr Izabela Zgadzaj i.zgadzaj@zsp7.warszawa.pl
NAUCZYCIELE WSPÓŁORGANIZUJĄCY:
mgr Anna Kwiatkowska – Rehan a.kwiatkowska@zsp7.warszawa.pl
mgr Dominika Wichrowska d.wichrowska@zsp7.warszawa.pl
WOŹNA:
Katarzyna Kust – Wysocka

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7.00-8.20 Schodzenie się dzieci
8.30-9.00 Śniadanie
9.05-10.25 Zajęcia i zabawy edukacyjne
10.30-10.40 II śniadanie
10.40-11.45 Zabawy swobodne, spacery
12.00–12.30 Obiad
12.30–14.15 Zajęcia i zabawy swobodne
14.30–15.00 Podwieczorek
15.00-17.30 Zabawy dowolne

Wydarzenia z życia grupy VI

JĘZYK ANGIELSKI

Grupa VI:
https://view.genial.ly/5ea41c31155db60d84f4bf90 – Driving in my car
Nauczyciel języka angielskiego

Dorota Lewandowska

JĘZYK ANGIELSKI

Grupa VI: B-U-N-N-Y II
https://view.genial.ly/5e8c354508da3f0e029b4a84

Dla dzieci ze wszystkich grup – gra rozwijająca spostrzegawczość:

https://view.genial.ly/5e811776aafed90da9b955b4 – Łąka

Nauczyciel

Dorota Lewandowska

WTOREK (30.04.2021)

Temat: „Wielkanocne obliczenia”- zabawa matematyczna.

Materiały: liczmany, np. nakrętki po napojach.

Cele:

– wdrażanie do rozwiązywania prostych zadań matematycznych;

–  kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach;

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi;

– kształtowanie logicznego myślenia.

 

Opis: Dzieci wykonują obliczenia z wykorzystaniem liczmanów.

1) W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świątecznego śniadania?

2 Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

3) Na stole leżało 8 jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?

4) Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła do niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe. Niestety, klej był zbyt słaby i dwa kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?

Nauczyciel grupy IV

Izabela Zgadzaj

Opracowanie na podstawie Przewodnika metodycznego cz.3 „Plac zabaw. Sześciolatek”.

ŚRODA (31.04.2021)

Temat: „Wielkanoc u języczka”- zabawa rozwijająca aparat mowy.

Cele:

– usprawnianie narządów mowy;

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi;

– doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia.

 

Opis: Podczas czytanej bajki, dzieci wykonują ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

 

„Wielkanoc u języczka”

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanowił upiec ciasto. Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę”- przód i boki języka unoszą tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwierają szeroko buzię, kilkukrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia- polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie Pan Języczek maluje jaja- powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią). Potem rysuje na jajkach wzorki- kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym).  Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkukrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust)i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

Nauczyciel grupy IV

Izabela Zgadzaj

Opracowanie na podstawie Przewodnika metodycznego cz.3 „Plac zabaw. Sześciolatek”.

 

CZWARTEK ( 08.04.2021)

Temat: „Ł jak łapa”- zapoznanie z literą.

Cele:

– ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej;

– wprowadzenie litery Ł ł;

– rozwijanie sprawności językowej.

 

Materiały: gazety, klej, nożyczki, kredki, flamastry, kartki z bloku rysunkowego, kasza manna, papierowe talerzyki, plansze z monografią litery Ł, ł oraz podziałem sylabowym i głoskowym na przykładzie wyrazu „łapa” (załączniki dołączone w materiałach) .

Opis:

Część 1:

– prezentacja planszy z monografią litery „Ł,ł” – pisanej i drukowanej (proszę, aby dzieci trzykrotnie wodziły palcem po literach „Ł,ł” pisanej, prośba o zwrócenie uwagi dziecku na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze)- załącznik nr 1 i 2.

– kreślenie litery „Ł,ł” pisanej w powietrzu ( prawą ręką, a następnie lewą ręką), po podłodze, na prawym, na lewym kolanie (można również zaproponować dzieciom zmianę ręki)- dzieci wypowiadają głoskę ł z różną intonacją;

– rozdanie dzieciom tacek lub talerzyków jednorazowych z kaszą manną, by dzieci mogły na niej ćwiczyć pisanie litery „Ł ł”;

– proszę, by dzieci z dostępnych w domu materiałów (nakrętki, guziki, kamyki, klocki, kulki z bibuły itp.) nakreśliły literę „Ł,ł” pisaną- jeżeli dzieci będą miały z tym trudność, proszę, by opiekun najpierw naszkicował, np. na kartce z bloku literę „Ł,ł” pisaną (dzieci układają wybrane przedmioty na naszkicowanych konturach liter);

– wyszukiwanie i wycinanie z gazet liter „Ł,ł” i tworzenie przez dziecko literowego kolażu (jeżeli dzieci będą miały trudność z wyszukaniem litery- proszę, by dziecko z pomocą opiekuna najpierw zaznaczyło wyszukaną literę w kółko);

– wspólnie z rodzicem lub opiekunem wymyślanie wyrazów na literę ł ( dodatkowe ćwiczenie – podział tych wyrazów na sylaby i głoski), dodatkowo można zaproponować dziecku wymyślenie wyrazów z ł w środku wyrazu.

– narysowanie przez dziecko minimum 3 obrazków ilustrujących wyrazy zaczynające się na literę ł;

Część 2:

– prezentacja planszy z ilustracją łapy ( załącznik nr 3). Proszę, by dzieci wyklaskały słowo zgodnie z modelem sylabowym wyrazu: ła-pa, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Dzieci wraz z opiekunem liczą sylaby w wyrazie. Chętne dzieci mogą zaproponować inny gest, który pozwoli łatwo pokazać podział na sylaby, np. tupanie, dotykanie podłogi jednym palcem;

 

– prezentacja na planszy modelu głoskowego wyrazu – litery niebieskie (spółgłoski) i czerwone (samogłoski), i prowadzenie zabawy z analizą głoskową analogicznie, jak w przypadku analizy sylabowej. Dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami na planszy.

 

Nauczyciel grupy VI

Izabela Zgadzaj

Opracowanie na podstawie Przewodnika metodycznego cz.3 „Plac zabaw. Sześciolatek”

załacznik1

zalacznik2 (1)

zalacznik3

PIĄTEK ( 09.04.2021)

Temat: „Rozsypanka literowa”- zabawa edukacyjna.

Cele:

– ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej;

– utrwalenie znajomości liter pisanych;

– rozwijanie logicznego myślenia;

– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi;

– rozwijanie motoryki małej.

 

Materiały: załączniki 1-4, nożyczki, klej, kredki.

Opis:

Zadaniem dzieci jest wycięcie kwadratów z literami, a następnie ułożenie wyrazów z liter       i przyklejenie ich w odpowiednim miejscu pod obrazkiem i pokolorowanie ilustracji.

Powstałe wyrazy to:

*Krokus

*Motyl

*Garnek

*Konewka

 

Nauczyciel grupy VI

Izabela Zgadzaj

 

WTOREK  (13.04.2021)

Temat: „Rozmowy zwierząt”- praca z tekstem.

 

Cele:

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi;

– usprawnianie narządów mowy;

– doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia;

– rozwijanie logicznego myślenia.

 

Opis: Po wysłuchaniu wiersza dzieci wypowiadają się na temat jego treści odpowiadając na pytania.

 

Rozmowy zwierząt

Barbara Kosowska

 

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową.

 

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka.

 

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

 

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

 

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

 

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza (prosimy o wypowiadanie się dzieci całymi zdaniami):

– „Jakie zwierzęta występowały w wierszu?”;

– „O czym rozmawiały zwierzęta?”;

– „Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?;

– „Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?”.

 

Kolejnym zadaniem jest naśladowanie odgłosów zwierząt, np.

– „Spróbujcie wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę ”;

– „Spróbujcie przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza”.

 

Rozmowa z dziećmi na temat doświadczeń związanych z przebywaniem na wsi:

–  „Czy byłaś/eś kiedyś na wsi?”;

– „Co możesz o niej opowiedzieć?”;

– „Co widziałaś/eś? Co zapamiętałaś/eś?”

– „Co ci się podobało?”

– „Czego jeszcze chciałabyś/chciałbyś się dowiedzieć o życiu na wsi?”;

Można zadać nietypowe pytanie i spróbować wspólnie z dzieckiem wyszukać odpowiedzi:

– „Czy chciałabyś/ chciałbyś się dowiedzieć, czy wszystkie krowy są czarno- białe?”.

Nauczyciel grupy VI

Izabela Zgadzaj

Opracowanie na podstawie Przewodnika metodycznego cz.3 „Plac zabaw. Sześciolatek”.

ŚRODA  (14.04.2021)

Temat: „Zwierzęta w zagrodzie”- praca plastyczna.

Materiały: szablony zwierząt ze sztywnego kartonu, klej, nożyczki, kolorowy papier, płatki kosmetyczne, wata, ścinki włóczki, tkanin.

Cele:

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi;

– usprawnianie motoryki małej;

– rozwijanie wyobraźni, twórczej aktywności oraz ekspresji plastycznej dziecka;

– budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.

Opis:

Do wykonania pracy potrzebujemy duże szablony zwierząt gospodarskich wycięte ze sztywnego kartonu (proszę o pomoc w tym działaniu opiekuna)- załączniki zwierząt ( świnka, krowa, owca, koń).

Każdy szablon ma nacięcie u dołu oraz wsuwane podstawki, które wsunięte krzyżowo w nacięcia szablonów utrzymują szablon w pionie.

Dzieci ozdabiają szablony, np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą, ścinkami włóczki, tkanin itp.

Dzieci tworzą gospodarstwo, z klocków budują zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt.

Nauczyciel grupy VI

Izabela Zgadzaj

Opracowanie na podstawie Przewodnika metodycznego cz.3 „Plac zabaw. Sześciolatek”.

 

 

Skip to content